Jump to content
Acne.org
Search In
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Hey

Anyone from Denmark? - if so what products are you using - are you on Dans regime ?

Look at my signature for the producs I use

Kind Regards

Anonym

Users from Denmark:

Do not use "Special Creme" from Matas as it contains Salicyl Acid or it will irritate your skin a lot.

I have also tried the "ACO ansigtsgel" as moisturizer but it didn't work on my peeling/flaking.

So for now i'm just using a normal "Fugtighedslotion" from Matas

I will update this post further when I can tell you the perfect regime with stuff from Denmark.

Kind Regards

Anonym

hey,

but where do you get Dan's CSR Gel? do you order it on the internet? And do you know any other BP gels you can get in DK? cuz I use Basiron 5% (I use it twice a day). And is Matas Fugtighedslotion working gentle enough? I am also currently searching for moisturizer but most of the stuff seem to irritate and burn my skin. The best one so far is Eucerin Hydro Protect SPF 15.

Cheers,

Liouba

hey,

but where do you get Dan's CSR Gel? do you order it on the internet? And do you know any other BP gels you can get in DK? cuz I use Basiron 5% (I use it twice a day). And is Matas Fugtighedslotion working gentle enough? I am also currently searching for moisturizer but most of the stuff seem to irritate and burn my skin. The best one so far is Eucerin Hydro Protect SPF 15.

Cheers,

Liouba

Hey Loiuba

First of all - I have changed my regime in term of the products I use since my last post, you can see my new regime in my signature.

But yes, I just ordered Dans BP by the internet and by 7 days(including weekend) I got it. If you try ordering then try with only one tube - Then the price will be small and I think thats why it went through the border.

I have stoped using the Matas fugtighedscream.

As far as I know is basiron the only product with BP in Denmark.

What cleaser do you use ?

Maybe it's better if we do it in Danish ? :D

Regards

Hej igen, jeg fik lige en ide:

Lad os oprense de produkter vi har været igennem således at vi ikke behøver

at prøve produkter andre allerede har prøvet, jeg har prøvet:

Ansigtsvask/Cleaser fra ACO: Jeg har valgt at droppe denne da jeg er bange for at den indeholder for mange aktiver stoffer(den er del af et helt program til uren hud) og har derfor valgt at bruge en almideligt ansigtsvask fra Matas i stedet.

Basiron 5%: Jeg brugte denne i ca 14 dage om aftenen og den virkede også fint på mine bumser men jeg blev meget rød og mit ansigt skallede som ind i helvede. Jeg tror at årsagen er at jeg enten brugte for meget i starten eller at min fugtighedscrem på daværende tidspunkt ("ACO ansigtsgel") simpelthen var for dårlig (er jeg ret sikker på den var)

Når jeg har brugt min tube BP gel fra Dan giver jeg basiron et forsøg igen for at se om det går bedre denne gang.

Ansigtsgel fra ACO: Total ringe fugtighedscreme, efter at jeg skiftede til en anden creme(mere om denne senere) fandt jeg ud af hvor dårlig denne ACO ansigtsgel er, den kunne absolut ikke håndtere den tørre hud som basiron medvirkede til.

Special Creme fra Matas: Jeg brugte kun denne creme een gang da jeg opdagede at den indeholder Salicyl syre, den brændte ligeledes en del og gjorde mig rød

"Fugtighedslotion" fra Matas: Jeg havde en gammel liggende som jeg prøvede, den hjalp lidt på min afskallede hud men den brændte voldsomt, jeg tror muligvis at den var blevet for gammel (hvis det er muligt)

Face Wash fra Matas: Denne ansigtvask er ok, mere kan jeg desværre ikke sige på nuværende tidspunkt.

Dan's BP Gel: Jeg har faktisk kun prøvet denne en gang indtil videre men den virker ret godt og meget nem at dosere.

Fugtighedscreme fra "Cosmea": Denne virker overraskende godt på min afskallet hud, den kan total skjule min afskallede hud og huden føles dejlig efter at cremen er smurt på, jeg behøver kun at tilføre cremen een gang daglig efter hver "behandling", dvs huden bliver ikke ligepludselig tør. Hvis jeg umiddelbart skal sige noget negavtivt om denne creme kunne det være at den er lidt tid om at blive "suget" ind i huden da huden godt kan se lidt hvid ud lidt efter at man har påsmurt cremen men det kan godt også skyldes at min hud for tiden er meget tør med skaller som derfor gør at cremen er synlig lidt tid

Rød farve = Produkter jeg bruger nu :)

Tror det var det hele. Jeg kan lige tilføje at jeg ikke videre har undersøgt hvorvidt ovenstående er perfekt til acne og hvorvidt ovenstående tilstopper porene. Jeg spurgte på apoteket efter en creme der ikke tilstoppede porene og hun viste min en lille lille flaske til 150 kr, jeg valgte ikke at købe cremen da den sikkert kun ville holde et par dage.

Jeg har ligeledes valgt at fravælge produkter der indgår i et "program" mod uren hud da jeg tror at huden har godt af at man ikke bruger så mange aktive stoffer udover BP'en

Hvad er dine erfarringer ?

Med Venlig Hilsen

Damn jeg ville ønske at jeg havde brugt denne Cosmea fugtighedscreme hele tiden i stedet for den fra ACO, da jeg har en masse død hud/afskallet hud der bare hænger i ansigtet og langsomt falder af, Cremen fra Cosmea kan god skjule dette men efter et bad er den døde hud ret synlig.

Bortset fra det så synes jeg at det er ret svært at starte en "Regime" op i Danmark fordi der er ingen andre der har erfarring med nogle produkter - man skal starte helt fra bunden.

Mvh

Så har jeg lige lidt mere at tilføje denne "Dansker" tråd :D

Når jeg på et tidspunkt er lidt længere inde i "regimen" har jeg tænkt

mig at skifte til en fugtighedscreme med "AHA" som skulle være god

til at fade røde mærker, jeg har tænkt mig at bruge denne:

Eucerin 5% Karbamid Face cream

Det anbefales dog at man ikke fra start i sin regime bruger en fugtighedscreme med "AHA" da det

muligvis er for stærkt for huden i starten af regimen.

Det ville være rart hvis der var flere danskere der kunne bidrage til denne tråd med erfarringer (hvis der altså overhovedet er andre danskere på dette forum) :cool:

Mvh

Ok fedt med endnu en dansker :D

Hvad er du på nu - eller er du helt fri for bumser,

eller er du på Dans Regime ?

Hvad har du ellers prøvet af produkter ?

Mvh

Ok, har ikke prøvet Dans regime, gik stortset direkte til Accutane grundet en efter min mening god læge. Så er stortset fri bortset fra redmarks og nogle ar.

Som sådan vil jeg også påstå at cleanseren fra ACO ikke er en *skid* værd, hjalp ihvertfald ikke mig. :)

Var så på Redap og nogen piller jeg ikke kan huske navnet på før accutane. De hjalp kun let.

Hey again,

sorry to write in english, I am afraid my Danish is not that strong yet (I am not Danish myself,), though I understood what you wrote above :)

I think it's a good idea to write about products we've tried. But so far I have only been on this regime for around 2 weeks, so I haven't tried that many products. I currently use a a Spanish cleanser, it is called Hidraven (foamy soap free cream) by Sesvalia. It's really really good, cuz it leaves my skin smooth, clean and never irritates! :naughty: Unfortunately you can buy it online only in Spain or US.

My skin was reacting really badly to Basiron the first week, I thought my face skin would just crumble off, but actually it started to improve a week after I started using it and now it's not giving me any problems, except for white streaks!!

I think I'll take a tester of Fugtighedscreme fra "Cosmea" if you say it's good :) cuz I am still in search for my perfect moisturiser... I liked Eucerin Hydro Protect SPF 15, but maybe it's a bit too thick in consistence.. not so nice for summer, or if you want to use it under foundation... (I presume you are a girl ;) )

anyway, which web site did you use to order Dan's CSR Gel? And how long have you been on this regime?

cheers,

Liouba

Oh and by the way, I think I'll also try to look for something containing AHA, now that we've been some time on the regimen, hopefully our skin can take it! let me know if you find/try something ;)

Hej :angel:

Det er helt ok at du skriver på engelsk.

Jeg havde samme fornemmelse i mit ansigt da jeg havde brugt basiron i 1-2 uger,

men jeg tror at årsagen var at min fugtighedscreme var totalt ubrugelig, den hjalp

overhovedet ikke, det kunne jeg også se da mit ansigt 20 minutter efter at jeg havde

påført fugtighedscremen igen var helt vildt tør.

Efter jeg skiftede fugtighedscreme er mit ansigt blevet "normalt" igen, dog bruger jeg nu også Dans BP gel som er ret god.

Jeg er ret sikker på at jeg om et par uger vil prøve "Eucerin 5% Karbamid Face cream"

som kan købes i matas til 125,- dkr.

dami4n som er mod i dette forum bruger den selv og han mener at det er den bedste

fugtighedscreme man kan skaffe i EU.

Da den indeholder AHA er det en god ide at vente lidt med at bruge den til man

er lidt inde i sin "regime"

Angående Dan's BP gel så bestilte jeg den helt normalt på http://www.clearskinregimen.com/ og jeg havde den 7 dage efter(inklusiv weekend)

Jeg bestilte kun en tube og tror at det var derfor den slap igennem tolden da jeg tror

at værdien skal være over et vist beløb før tolderne udtager til "kontrol"

Den samlede pris blev ca. 100,- kr hvilket jeg synes er en særdeles fornuftig pris.

Ellers er jeg selv forholdsvis ny på "Regimen" da jeg kun har brugt det i 3 uger, i løbet

af disse 3 uger har jeg dog godt kunne se at det er den rette vej, jeg har dog som sagt

haft et par problemer med bla. dårlig cleaser og fugtighedscreme samt eventuelt for meget

brugt af basiron i starten.

Mvh

Hej en lille "update":

Jeg har nu modtaget min anden Tube af Dans BP gel så det ser altså ud til at det alligevel er muligt at skaffe Dans Bp gel selvom man bor i Danmark (eller måske har jeg været heldig ?)

Det kan tilføjes at jeg bestilte Gel'en fredag og den ankom i dag Tirsdag (Vild hurtig transport!)

SÃ¥ indtil videre har jeg bestilt 2 stk. og de er begge ankommet.

Bortset fra det så har jeg brugt Dans Bp gel et par dage nu og jeg er faktisk ok tilfreds med den, den udtører dog huden som basiron(men det var vel forventet) men ellers er der ikke nogen anden irritation, men jeg bruger dog også virkelig lidt af den her de første gange jeg bruger den(men åbenbart alligevel nok til at udtøre huden)

Mvh

Ok, så er det tid tid til en lille update igen (jeg håber virkelig at der er nogle danskere der læser/har gavn af dette - skriv endelig hvis i læser dette)

Jeg har nu brugt Dans BP Gel og jeg må sige at den er helt fantatisk, den irriterer ikke og bliver nemt absorberet af huden. Den er SÅ meget bedre end basiron!

Ligeledes bruger jeg ikke "Face Wash" fra Matas længere, jeg er temmelig sikker på at den udtører huden al for meget nå man bruger den to gange om dagen. I stedet for "Face Wash" fra Matas bruger jeg en "Mattifying Cleansing Gel" fra Eucerin som også kan fås i Matas, denne "mattifying Cleansing Gel" føler jeg ikke tører huden lige så meget hud som den fra Matas. Mattifying Cleansing Gel fra Eucerin har dog den ulempe at den stort set ikke skummer op så den er ikke så nem at arbejde med.

Dan er ved at lave en Cleaser som burde kunne købes i løbet af et par dage - den skulle være helt suveræn

og jeg har helt sikkert tænkt mig at prøve den når det er muligt at købe den.

Jeg har ligeledes prøvet en ny fugtighedscreme i stedet for den fra Cosmea. Den nye fugtighedscreme er fra Eucerin og hedder "5% Karbamid Face Cream" den kan også købes i Matas(På engelsk: "Dry Skin Relief Face Cream with 5% Urea"). Jeg har kun prøvet denne nye fugtighedscreme en gang indtil videre men den virker ret god - faktisk ufattelig god, den er ligeledes blivet anbefalet af mange på forumet som siger at det er den ultimative fugtighedscreme. Den indeholder dog AHA(Lastic Acid) så det anbefales at man ikke bruger cremen i starten af regimen men venter lidt indtil hunden har vænnet sig til BP. Cremen har ligeledes den fordel af indholdet af AHA(Lastic Acid) er med til at fade røde mærker hurtigere end normalt!.

Det var vist alt fra nu - husk nu at skriv hvis du er dansker og læser dette - med fælles hjælp og fælles produkttest finder vi endnu hurtigere de produkter der kan gøre os Acnefrie!

Jeg er stadig ligeledes lidt frusteret over hvor svært det egentlig er at finde nogle ordentlige produkter til at bruge i "Regimen" i Danmark. F.eks. er det utrolig svært at finde en ordentlige cleaser uden at den indgår i et eller andet hudrenseprogram og derfor er fyldt med alle mulige irriterende aktive ingridienser

Læs hele tråden for at læse om mine erfarringer.

mvh

Hejsa/Hello

Hey you other danes, just found this place on google and I wanted to ask you guys about a few things concerning acne/bumser.

First off I just need you guys to know that I have very little knowledge about products used for treating acne. Just came back from the doctor 2 weeks ago, since then i've been on a penicellin-like drug called Erycin... But after two weeks I still get some acne\bumser. Have any of you guys tried Erycin pills? And how long did it take before it had any acceptable effect?

Before that I have tried a prescription creme from my doctor called Dalacin. It did'nt work for me...

I have tried several of MATAS products aswell, but no luck so far. I used Ansigtsvand and products like it, but none of the things you're mentioning in the thread...

Håber i kan hjælpe, hilsen T.

Haha havde forstået det som om de fleste af indlæggende var på engelsk. Sorry, skal nok holde mig til dansk fra nu af. Gør det også noget nemmere for mig selv :)

Hygge

Hej og velkommen til :angel:

Umiddelbart tror jeg ikke at du skal regne med at ansigtvand osv fra Matas kan have nogen positiv effekt på dine bumser/acne, der skal et mere "aktivt" stof for at man kan tage kampen op.

Jeg har ikke selv prøvet så forfærdeligt meget, dvs jeg har slet ikke prøvet piller men har dog engang prøvet dalacin som skulle duppes på huden - det virkede ikke ret godt. Men bortset fra det så er det meget normalt at der går lang tid (længere end 2 uger) før man ser rigtig gode resultater når man behandler bumser/acne så jeg synes du skal give dine piller lidt mere tid til at se om der sker noget.

Har du læst om Dans "Clear skin regime" ? jeg er "på" den(sammen med flere tusinder andre verden over)og det virker helt fantatisk, det fede er at man stort set selv kan vælge sin produkter samt at selve "regimen" er gratis.

Hvis du ikke kender til Dans regime kan du læse om den her: http://www.acne.org/regimen.html husk at læse alle tre sider.

Mvh

Hej og velkommen til :angel:

Umiddelbart tror jeg ikke at du skal regne med at ansigtvand osv fra Matas kan have nogen positiv effekt på dine bumser/acne, der skal et mere "aktivt" stof for at man kan tage kampen op.

Jeg har ikke selv prøvet så forfærdeligt meget, dvs jeg har slet ikke prøvet piller men har dog engang prøvet dalacin som skulle duppes på huden - det virkede ikke ret godt. Men bortset fra det så er det meget normalt at der går lang tid (længere end 2 uger) før man ser rigtig gode resultater når man behandler bumser/acne så jeg synes du skal give dine piller lidt mere tid til at se om der sker noget.

Har du læst om Dans "Clear skin regime" ? jeg er "på" den(sammen med flere tusinder andre verden over)og det virker helt fantatisk, det fede er at man stort set selv kan vælge sin produkter samt at selve "regimen" er gratis.

Hvis du ikke kender til Dans regime kan du læse om den her: http://www.acne.org/regimen.html husk at læse alle tre sider.

Mvh

Hej igen.

Tak for hjælpen. Hvis ikke de piller jeg er på i øjeblikket hjælper vil jeg helt sikkert prøve "Dan's Regimen"...

Ud af ren nysgerighed, hvor slem er\var jeres situation med hensyn til bumser?

Hej igen.

Tak for hjælpen. Hvis ikke de piller jeg er på i øjeblikket hjælper vil jeg helt sikkert prøve "Dan's Regimen"...

Min situation var/er at jeg ikke umiddeltbart lider af voldsom acne -

Jeg er mere plaget af det på den måde at jeg sommetider har breakouts omkring

munden, dvs sommetider kunne jeg være helt fri for bumser og andre gange kunne

der være en del omkring min mund.

I den tid jeg har været på Dans regime har jeg ikke haft breakout omkring munden så

det ser ud til at virke effektivt :dance: :dance: :dance:

Giv endelig lyd fra dig hvis du gir Dans regime et forsøg

Og held og lykke med dine piller

Mvh

Hej igen.

Min situation var/er at jeg ikke umiddeltbart lider af voldsom acne -

Jeg er mere plaget af det på den måde at jeg sommetider har breakouts omkring

munden, dvs sommetider kunne jeg være helt fri for bumser og andre gange kunne

der være en del omkring min mund.

I den tid jeg har været på Dans regime har jeg ikke haft breakout omkring munden så

det ser ud til at virke effektivt :dance: :dance: :dance:

Giv endelig lyd fra dig hvis du gir Dans regime et forsøg

Og held og lykke med dine piller

Mvh

Okay, jeg får også kun bumser lige omkring munden... Hvad gir' du cirka om måneden for at bruge de tre produkter du har i dit regimen? Og har du oplevet de slemme virkninger der skulle være i de første uger man bruger 2.5% benzoyl peroxide?

Jeg snakkede i telefon med min læge i dag... Han sagde at der ikke burde været kommet nye bumser til nu hvor jeg havde fået Erycin(Pennicellin) i snart tre uger. Resultatet: Ikke uventet, at jeg sku' prøve en creme som jeg skal ned at hente på apoteket senere i dag... Håber og beder til at det er noget der hjælper!

Har besluttet mig for at købe de produkter som "Anonym" har i sit regimen. Men skal på ferie om 12 dage, og har slet ikke lyst til at få en negativ reaktion på den stærke cream mens jeg er afsted. Så prøver det engang i starten af juni.

Jeg synes på det sidste at mit humør er dalet betydeligt, og endnu en tand efter min snak med lægen i dag. Synes selv det er en naturlig reaktion på min nuværende situation med bumser... Det er virkelig en underlig afmagt man kan føle af og til... Jeg har aldrig haft synderligt store problemer med bumser, men det endte for et lille års tid siden( I en alder af 23 år!!!)

Jeg synes det er underligt når nu jeg ikke har haft så mange problemer med bumser før i tiden, og nu står som en voksen mand og pludselig har dem! Og værst af alt: at de ikke synes at forsvinde igen. Arghhh....

Ok - ærgeligt dine piller ikke virkede, men jeg må indrømme at det lyder underligt at din læge siger at de skulle gøre dig bumsefri inden tre uger da der så vidt jeg ved ikke findes medicin der kan gøre dette.

Min erfarring med læger er at de generelt intet ved om bumser/acne - de donerer som regel et eller andet standardprodukt de ved apoteket sælger og siger så ellers at bumser er noget der går over samt at det eventuelt kan være fordi man lever usundt! Hvis jeg skulle have medicin mod min acne ville jeg helt sikkert få fat på en hudlæge.

Angående din første post så mener jeg ikke at bivirkningerne er så slemme - læs eventuelt mine tidligere indlæg i denne tråd for at læse hvordan mine bivirkninge var og lær af dette - eller sagt på en anden måde -Brug MEGET lidt bp i starten og jeg mener virkelig at man ikke skal bruge ret meget, i løbet af 14 dage til 3 uger man kan så langtsomt forøge doseringen, husk ligeledes en god fugtighedscreme fra dag 1!

Selvom man øger dosen af BP gradvist i starten så må man dog stadig forvente af huden det første stykke tid er meget tør og eventuel også rød - min var ufattelig tør og rød som en tomat i starten, men læs eventuelt om dette i mine tidligere poste.

Jeg er ikke selv 100 procent tilfreds med de produkter der indgår i min regime af flere årsager:

Fugtighedscremen: fungerer rigtig godt men den koster kassen og tuben er meget meget lille.

Cleaseren: den renser måske ok(?!) men jeg ville gerne have haft at den kunne skumme lidt mere op

så man eventuelt kunne bruge den til barbering.

Dans Bp gel: Jeg har til gengæld intet negativt at sige angående denne BP gel fra Dan - den er bare perfekt.

Udover det vil jeg ikke anbefale dig at bruge den fugtighedscreme jeg bruger i starten da den formentlig irriterer din hud for meget i starten så du må nok hellere bruge en anden i starten.

Men ellers så husk også at du ikke skal bruge andre produkter end hvad regimen anbefaler: Cleaser, BP og fugtighedscreme. Det er ligeledes vigtigt at rækkefølgen og minuttiderne følges til punkt og prik - ellers virker det simpelthen ikke.

Hvad er det for en creme din læge har ordineret ? Jeg vil næsten anbefale dig at lade være med at bruge den creme og så starte op på regimen når du kommer hjem, så har huden haft tid til at slappe lidt af - det anbefales ikke at starte regimen lige med det samme hvis man lige er stoppet med at bruge andet medicin.

Og klart: bumser kan virkelig påvirke ens humør uhyggeligt meget :(:(

Hvis det kan glæde dig lidt så er jeg næsten sikker på at hvis du følger regimen korrekt så vil du også kunne blive bumsefri i løbet af forholdsvis kort tid(Se eventuelt succeshistorierne på www.acne.org) - det kommer selvf an på graden af din acne men hvis du kun som jeg har bumser i ny og næ omkring munden så vil det temmelig sikkert kunne virke for dig.

Håber du kan bruge ovenståede til noget.

Mvh

Ok - ærgeligt dine piller ikke virkede, men jeg må indrømme at det lyder underligt at din læge siger at de skulle gøre dig bumsefri inden tre uger da der så vidt jeg ved ikke findes medicin der kan gøre dette.

Min erfarring med læger er at de generelt intet ved om bumser/acne - de donerer som regel et eller andet standardprodukt de ved apoteket sælger og siger så ellers at bumser er noget der går over samt at det eventuelt kan være fordi man lever usundt! Hvis jeg skulle have medicin mod min acne ville jeg helt sikkert få fat på en hudlæge.

Angående din første post så mener jeg ikke at bivirkningerne er så slemme - læs eventuelt mine tidligere indlæg i denne tråd for at læse hvordan mine bivirkninge var og lær af dette - eller sagt på en anden måde -Brug MEGET lidt bp i starten og jeg mener virkelig at man ikke skal bruge ret meget, i løbet af 14 dage til 3 uger man kan så langtsomt forøge doseringen, husk ligeledes en god fugtighedscreme fra dag 1!

Selvom man øger dosen af BP gradvist i starten så må man dog stadig forvente af huden det første stykke tid er meget tør og eventuel også rød - min var ufattelig tør og rød som en tomat i starten, men læs eventuelt om dette i mine tidligere poste.

Jeg er ikke selv 100 procent tilfreds med de produkter der indgår i min regime af flere årsager:

Fugtighedscremen: fungerer rigtig godt men den koster kassen og tuben er meget meget lille.

Cleaseren: den renser måske ok(?!) men jeg ville gerne have haft at den kunne skumme lidt mere op

så man eventuelt kunne bruge den til barbering.

Dans Bp gel: Jeg har til gengæld intet negativt at sige angående denne BP gel fra Dan - den er bare perfekt.

Udover det vil jeg ikke anbefale dig at bruge den fugtighedscreme jeg bruger i starten da den formentlig irriterer din hud for meget i starten så du må nok hellere bruge en anden i starten.

Men ellers så husk også at du ikke skal bruge andre produkter end hvad regimen anbefaler: Cleaser, BP og fugtighedscreme. Det er ligeledes vigtigt at rækkefølgen og minuttiderne følges til punkt og prik - ellers virker det simpelthen ikke.

Hvad er det for en creme din læge har ordineret ? Jeg vil næsten anbefale dig at lade være med at bruge den creme og så starte op på regimen når du kommer hjem, så har huden haft tid til at slappe lidt af - det anbefales ikke at starte regimen lige med det samme hvis man lige er stoppet med at bruge andet medicin.

Og klart: bumser kan virkelig påvirke ens humør uhyggeligt meget :( :(

Hvis det kan glæde dig lidt så er jeg næsten sikker på at hvis du følger regimen korrekt så vil du også kunne blive bumsefri i løbet af forholdsvis kort tid(Se eventuelt succeshistorierne på www.acne.org) - det kommer selvf an på graden af din acne men hvis du kun som jeg har bumser i ny og næ omkring munden så vil det temmelig sikkert kunne virke for dig.

Håber du kan bruge ovenståede til noget.

Mvh

Ja var lidt træt af det med lægen, men det du siger kan jeg bruge til utroligt meget. Tak for et flot og udførligt svar. Det hjælper virkeligt at vide at der er "håb" endnu. Har læst de tidligere indlæg og synes sq det er noget af et cirkus du har måtte gå igennem. Hvis jeg kan slippe af med de sataner ved at "koble mig" på dine erfaringer ville jeg være overlykkelig.

Har egentlig et par spørgsmål mere... Bruge du kun BP i området omkring munden eller tar' du en "helgardering" ved at bruge det i hele ansigtet? Og hvor slemt er det med den tørre hud? Er det sådan at man er så tør, at der er store og meget tydelige hudflager i ansigtet?

Kan desværre ikke huske hvad lægen kaldte den creme. Tror jeg lader være med at hente den på apoteket. I stedet gir' jeg, som du siger, huden en pause inden det går løs med BP'en. :)

Og forresten en anden ting, hvilken skraber bruger du? Sensor excel som der bliver anbefalet i "Dans Regime" eller noget helt andet?

Hygge, T.

Ja var lidt træt af det med lægen, men det du siger kan jeg bruge til utroligt meget. Tak for et flot og udførligt svar. Det hjælper virkeligt at vide at der er "håb" endnu. Har læst de tidligere indlæg og synes sq det er noget af et cirkus du har måtte gå igennem. Hvis jeg kan slippe af med de sataner ved at "koble mig" på dine erfaringer ville jeg være overlykkelig.

Har egentlig et par spørgsmål mere... Bruge du kun BP i området omkring munden eller tar' du en "helgardering" ved at bruge det i hele ansigtet? Og hvor slemt er det med den tørre hud? Er det sådan at man er så tør, at der er store og meget tydelige hudflager i ansigtet?

Kan desværre ikke huske hvad lægen kaldte den creme. Tror jeg lader være med at hente den på apoteket. I stedet gir' jeg, som du siger, huden en pause inden det går løs med BP'en. :)

Og forresten en anden ting, hvilken skraber bruger du? Sensor excel som der bliver anbefalet i "Dans Regime" eller noget helt andet?

Hygge, T.

Meningen med denne "Dansker-tråd" var at man skulle kunne lære af andres erfarringer så hvis du bare får lidt ud af det så er det alletiders.

Jeg bruger kun BP i området omkring min mund, det fungerer fint. Før kunne jeg også få en bums i ny og næ på kinden eller ved næsen men det er som om, at efter jeg har fået elimineret bumserne omkring min mund så er bumserne de andre steder også forsvundet - måske opstod bumserne de andre steder kun fordi bumserne omkring min mund smittede de andre steder. Ligeledes tror jeg også at det at jeg ikke længere presser(kunne sommetider ikke lade være - det kender vi alle vist :D ) bumser omkring min mund lægere har bevirket af bumserne ikke spreder sig til resten af ansigtet.

Hvis man dog er uheldig at få en bums et andet sted end omkring munden hvor man dosserer BP'en så kan man altid bare smøre lidt BP på bumsen og den burde derved hurtigt forsvinde uden de store bivirkninger.

Angående den tøre hud så kommer det meget an på hvilken fugtighedscreme man bruger.

Men ellers så er det vist meget almindeligt at den tøre hud primært er et problem i starten, forstået på den måde at når huden først har vænnet sig til BP så burde problemet med tør hud forsvinde.

Som jeg har nu det nu så er den tørre hud ikke et overdrevet stort problem - når jeg dosserer Eucerin fugtighedscremen om morgenen så skjules den tørre hud og sådan forbliver det resten af dagen.

Det virker som om at du er lidt nervøs for den tørre hud - jeg synes ikke du skal frygte det så meget da det er meget forskelligt i hvor høj grad man rammes af tør hud.

Ligeledes tror jeg at hvis jeg havde startet på den rette måde med en god fugtigedscreme og Dans BP gel så ville jeg ikke have haft det problem med tør hud i starten - min fugtighedscreme var virkelig dårlig og jeg brugte basiron og endda alt for meget. Jeg tror stadig at min hud lider under denne dårlige start.

Jeg bruger bare en almindelig "March3" og "Gilletes Gel" som skummes op til barberskum - det virker perfekt og det irriterer ikke ret meget. Jeg barberer mig stort set hver aften da irritationen således er minimal ved hver barbering, ligeledes er det meget nemmere at dossere BP og fugtighedscreme når man er nybarberet.

Sådan er min rækkefølge om aftenen:

Ansigtet gøres vådt med lunkent vand hvorved det værste skidt fjernes og huden gøres klar til barbering

Barberskum dosseres

Barbering

Resterende skum fjernes med lunkent vand

Ansigtet renses meget meget fint og let med Cleaseren

Ansigtet tører

Dosserer BP

BP tører/trænger ind

Fugtighedscreme dosseres

Umiddelbart kan det virke lidt overvældende men det er faktisk forbløffende så hurtigt og problemfrit det kan gøres - man kan ligeledes klare barberingen i forbindelse med et bad hvorved huden i endnu højere grad gøres klar til barberingen. Ligledes man kan rense ansigtet med cleaseren i forbindelse med et bad.

Et andet vigtigt råd: Vær skånsom ved dit ansigt, dvs når man applerer BP og creme så gør det meget meget blidt og lad ligeledes være med at bruge andet end din cleaser, bp og fugtighedscreme i ansigtet.

Det samme glæder ved vask af ansigtet med cleaseren.

Ps: Jeg er også(hvis du stadig er det) 23 :D

Mvh og god weekend.

Ps: Bare rolig, du skal nok få styr på de bumser! Det er lykkedes for så ufattelig mange andre mennesker som har lidt af meget meget slemmere bumser end os to - kig eventuelt i galeriet.

Pss: Jeg kan oplyse at Dan har solgt over 100.000 af de tuber BP gel, så i en eller anden grad må de have en positiv effekt :D

Bare lige et hurtigt reply fra min side for lige at råbe at jeg også er her. Jeg har lidt travlt lige nu så vil gøre det kort, men jeg vender tilbage med en lidt dybere post :D

Lige pt. bruger jeg noget Garnier crap som cleanser (skal lige have det brugt op), venter lidt tid og smører 3/8 finger af Dan's BP i ansigtet, venter lidt mere og fugtiggører med Aloe Vera fugtighedslotion. (Almindelig lotion bare med nogle % aloe vera deri).

Og jeg fører forresten en lille log: http://www.acne.org/messageboard/index.php?showtopic=99987 :)

Bare lige et hurtigt reply fra min side for lige at r墥 at jeg ogs堥r her. Jeg har lidt travlt lige nu s堶il g?et kort, men jeg vender tilbage med en lidt dybere post :D

Lige pt. bruger jeg noget Garnier crap som cleanser (skal lige have det brugt op), venter lidt tid og sm?3/8 finger af Dan's BP i ansigtet, venter lidt mere og fugtigg?med Aloe Vera fugtighedslotion. (Almindelig lotion bare med nogle % aloe vera deri).

Og jeg f?forresten en lille log: http://www.acne.org/messageboard/index.php?showtopic=99987 :)

Velkommen til! Rart at se endnu en dansker :angel:

Mvh