Jump to content
Acne.org
Search In
Find results that contain...
Find results in...
snfvd

Need a moisturizer

Recommended Posts

I am using something my derm gave me....its name is: VASELINECARBOMEERSMEERSEL :shock: haha nou dit kan je dus bij je apotheek ofzo hale

mzzl marc

-ps waar woon je ?

Guest

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem; gebruik nu Clean&Clear moisturiser, maar hier dit is duur en prikt redelijk; aan de andere kant werkt het prima....wat gebruiken jullie als cleanser?? Laatste vraag: BP is vrij verkrijgbaar maar er staat op als je langer dan drie weken ermee door wil gaan je naar je dokter moet; hebben jullie dit gedaan of is het niet nodig? Al met al nu twee weken aan de BP en na een week door het begin bijten werkt het nu prima

Guest

student,

ik gebruik niet het regimen van Dan. Welk % BP gebruik je? Laat je de 2,5% variant gewoon maken bij de apotheek of gebruik je 5% ?

Heb je trouwens geen recept nodig van de dokter? Voorheen moest ik dat nl wel, jullie ook?

Ik gebruik nu tea tree face wash, maar ik wil daar eigenlijk van af, ik zoek een alternatief. Verder doe ik met tape die dode huidcellen eraf halen wat wel degelijk werkt, mn huid ziet er veel minder uitgedroogd uit.

mzzzzzls

ik woon btw in helmond/tilburg

Guest

Ik koop gewoon de 5%BP hydrogel zonder recept bij de apotheek. Het is vrij verkrijgbaar; op sommige verpakkingen/bijsluiters staat wel dat als je het langer dan drie weken gebruikt je naar een dokter moet. Op internet bij www.apotheek.nl staat weer niet....ben zelf niet naar een dokter geweest.

Zelf gebruik ik ook niet de op deze site beschreven regimen....smeer alleen BP s'avonds op. Overdag werkt het niet aangezien dat spul niet echt in lijkt te trekken, waardoor je dus ook geen moisturizer kan gebruiken. S'ochtends weer afwassen en daarna je hoofd vol met moisturizer smeren; nog steeds voorkom ik dan nog niet helemaal die schilferige huid....plak je serieus tape op je gezicht om dit te voorkomen? klinkt nogal pijnlijk; met nat scheren haal je ook een groot deel van de schilfers weg.

Guest

Clean & Clear kan je bij elke willekeurige drogist halen (bijv. Kruitvat). In het begin hielp BP erg goed (ben nu +/- maand bezig) maar het lijkt erop dat het wat minder wordt; de huid schilvert niet meer zo veel als in het begin; betekent dit dat het middel niet meer zo goed werkt? Of moet je overgaan op twee keer per dag?

Ik hoop dat met het verminderen van de schilvering niet ook de werking vermindert..acne nu redelijk onder controle. Ik hoop alleen dat ik op een gegeven moment kan stoppen met BP; het is wel een gedoe...spul lijkt niet helemaal in te trekken s'nachts.

Toch nog weer even over die tape...ik neem aan dat je geen duck tape gebruikt, maar wat wel?

Guest

Hey everyone,

I`m from the Netherlands as well, and my favousrite moisturiser is called Dermidrat you can get this at a pharmacist without prescription, it`s the best i1ve ever used, no break-outs at all, and it absorps really well. About 8 euro for 150 ml.

HTH!Nelly

moisturize staat voor bevochtigen, dus het bevochtigt je huid. Zeer fijn wanneer je last hebt van een droge huid dus, wat het geval is als je BP gebruikt (uitdrogende werking)

Guest ObiWontonKenoli

Although I think they encourage english speaking- but I like it that you guys speak Dutch...give me a chance to practice with my extremely poor Dutch..

So- I guess here's some of my answer:

1. I don't think BP is bad if used longer than 3 weeks

2. In the U.S we don't have to get doctor's note for obtaining 5% (even 10% BP wash by clean and clear)

How am I doing?? smile.gif

Everything else I'm pretty much in the dark smile.gif