Notifications
Clear all

"the Regimen"-Produkter I Sverige

MemberMember
1
(@rasmusen)

Posted : 09/24/2012 1:27 pm

 

 

Dan's regimen - svenska produkter som funkat for mig

 

 

Hej! Ville bara dela med mig av vad som funkat for mig! Hade mycket finnar forut men nu har jag fatt bukt pa dem genom att folja

"The regimen" men med dessa produkter!

 

1. Rengoring: I borjan korde jag med Apoliva Rengoringslotion

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=233430

Men nu for tiden rengor jag bara med att ljummet vatten och inget annat. Kom ihag att vara forsiktig och inte SKRUBBA.

 

2. Benzoyl peroxid: BASIRON AC GEL 5 % - Finns pa de flesta apotek.

Som vanligt med Benzoyl peroxid ar det att rakna med att ma kommer att vara rodare i ansiktet och att sveda

kan kannas i ansiktet efter applicering. Detta forsvinner dock med tiden om man inte ar allergisk.

 

3. Aterfuktande kram: Anvande fram till for tva veckor sen ACO spotless moisturizer

http://www.aconordic.se/products/4856/21417/19290/19227/aco-spotless-daily-moisturiser.aspx

men den slutades salja i det apotekt jag koper ifran. Istallet finns en ny, motsvarande som jag idag kor pa sedan

ett par veckor tillbaka som heter

Apoteket aterfuktande ansiktsgel - Den funkar bra och den har bra amnen for huden!

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=245438

 

Anvand dessa produkter och folj noggrant Dans regimen! Jag kan inte lova att det kommer att funka for alla, men det har funkat for mig, och jag provade mycket. Kom ihag att inte ge upp! Fortsatt kampa och andra inte pa produkterna nar du val borjat! Det kan ta ett tag att se resultat, men nar du val gor det sa ar det vart all sveda och rodhet som man ofta far i borjan av regimen!

 

Det forsta jag markte i borjan av regimen var att strukturen pa huden i ansiktet andrades. Den blev mer slat. Sen fick jag lite mer finnar. Klam inte pa dessa utan lat de forsvinna bara! Efter ett par veckor markte jag att efter ett finnutbrott sa blev huden under slatare, som om ett lager hade rensats bort och finnarna som lag i det lagret kommit till ytan och sedan forsvunnit. Ibland kanns det hopplost, det kanns som om finnarna bara blir varre eller att det aldrig blir nagon skillnad - men ha talamod! Jag tyckte sjalv att det gick langsamt och var tveksam, ingen jag visste hade provat regimen med dessa produkter innan men tillslut sa borjade jag se forandring, och det var underbart! Rodheten som uppstar i borjan av benzoyl peroxiden avtar med tiden. Tank ocksa pa att man kan flagna en del i borjan.

 

Jag markte att de forsta veckorna sved det mycket i ansiktet efter att jag applicerat aterfuktningskramen pa Benzoyl peroxiden. Det sved i kanske 15-30 minuter. Detta forsvann sedan och nu svider mitt ansikte inte langre efter fuktkramen. Huden maste vanja sig vid kramerna.

 

Nar ni marker att ni har fatt kontroll pa finnarna sa kan ni overvaga att gora regimen endast en gang per dag! Men ni kanner er hud bast och jag rekommenderar att ni kor pa regimen 2 ganger per dag, det gjorde jag. Bara pa senare tid har jag gatt ner till en omgang per dag, for det racker for att halla mina finnar borta nu.

 

 

Det har ar ingen ny kur utan folj Dan's regimen och anvand dessa produkter - som funkat for mig - och finns att kopa i Sverige!

Hoppas det har hjalper er som det har hjalpt mig och lycka till! En dag blir ni aknefria!

Quote
MemberMember
0
(@slizen)

Posted : 09/26/2012 9:02 am

Kor dessa produkter jag med, men istallet for rengoraren fran Apoliva anvander jag Lactacyd. Vet inte om jag bor skaffa Apoliva istallet?

 

Anvander Basiron sedan tva dagar tillbaka, och jag borjar nog redan se lite resultat. Dock kommer jag endast smorja pa det pa kvallen, da jag blir vit i ansiktet av det (morkhyad).

Quote
Guest
0
(@Anonymous)

Posted : 09/13/2013 4:13 pm

Hej alla som fortsatt l¤ser denna post eller som letar efter akneprodukter i Sverige. [Lathund: Inte bra saker, bra saker!]

Jag har lite att till¤gga, t¤nkte hj¤lpa med det jag vet. Har k¤mpat med akne l¤nge, och tagit mig ann att prova n¤stan allt som finns p¥ den svenska marknaden. Ledsen f¶r kommande v¤gg av text. smile.png

T¤nkte f¶rst varna/avr¥da fr¥n n¥gra vanliga som jag vet m¥nga anv¤nder.

Ett vanligt missatag m¥nga g¶r ¤r att inte t¤nka p¥ att Basiron (eller annan Benzoyl Peroxid-produkt) ¤r ett starkt preparat, s¥ det ¤r viktigt att man inte utts¤tter huden f¶r andra saker som kan irritera eller torka ut. Ett annat ¤r att fett eller smuts ¤r orsaken till akne. Detta ¤r fel, vissa oljor som oliv eller annan massageolja t ex kan clogga igen porerna d¥ det inte ¤r en naturlig olja f¶r huden. Men inte fett p¥ huden. B¥de personer med fet hy och torr hy kan ha problem med finnar. Det ¤r f¶r att finnar ¤r en inflammation, en kroppslig reaktion p¥ att huden ¤r irriterad och utsatt. J¤mf¶rt med en infektion, som ¤r bakteriers fel, s¥ ¤r det inte de som ger inflammationen finnen utan syrorna som bildas d¥ de blir m¥nga och bryter ned talg i igencloggade porer. Fett finns och produceras naturligt p¥ huden, den skyddar mot irritanter och fr¥n torka. Tv¥l tar bort denna hinna, vilket irriterar huden, samt f¥r dina redan av finnig hud irriterade talgk¶rtlar under huden att ¶verproducera fett f¶r att skydda huden och ger ¶kad risk att clogga igen. Sacicylsyra, samt andra syror som s¤gs aktivt motverka orenheter och bakterier ¤r irriterande och b¶r inte anv¤ndas. Allts¥ r¤cker det med en irritant (Benzoyl Peroxid) och helst inte fler, f¶r d¥ blir huden alldeles f¶r utsatt och irriterad och flera f¶r avancerade och aggressiva (¤ven det minsta) motverkar allt ditt jobb.

T ex: Neutogena Visibly Clear (tv¥l samt moisturizer) inneh¥ller b¥da Sacilsylsyra och b¶r inte anv¤ndas i samband med benzoyl peroxid. (Pink grape varianten fungerar dock)

Du skall inte anv¤nda tv¥l, f¶r uttorkande. Anv¤nd en foam eller sn¤ll reng¶rings gel, som ¤r avsedd f¶r k¤nslig hy. Samma med moisturizer. H¤r ¤r det sv¥rare d¥ den inte heller f¥r vara cloggande.

Jag har k¶rt ett tag med Avene Soapless facewash med Avene Ac Clean moisturizer, de ¤r lite dyra men v¤ldigt najs.

Dock har det precis kommit Basiderm, samma f¶retag som Basiron, men en foam och en kr¤m. De ¤r prosv¤rda och fungerar utm¤rkt med Basiron 5 %, aldrig 10%, trust me, jag har provat i ¥ratal b¥da sorter samt ac wash.

-------------------------------------------------------------------------

Om du bor i Sverige:

- F¶lj The Regimen till punkt och pricka, mycket VIKTIGT!

- Anv¤nd produkterna:

Basiderm Oil Control Foam Wash

Basiron 5%

Basiderm Oil Control Daily Moisturizer

Apotea.se (l¤nkar) ¤r en billig hemsida med bra priser och mycket snabb leverans.

Quote
MemberMember
0
(@slizen)

Posted : 12/18/2013 5:49 pm

Tack f¶r ett l¤sv¤rt inl¤gg! :)

Du verkar fr¤mst ha koll p¥ produkter ¤mnade f¶r fet hy, men t¤nkte kolla om du ¤ven har koll p¥ produkter f¶r torr hy?

Jag har anv¤nt Basiron under en l¤ngre tid och det ¤r verkligen det b¤sta mot acne, men skulle ¤ven beh¶va en mild och bra reng¶rare samt ¥terfuktare.

Har anv¤nt ACO Face Reng¶ringslotion och ACO Face/Body Fuktcreme, och de fungerar hittills r¤tt s¥ bra. „r dock r¤dd f¶r att n¥gon av produkterna ska inneh¥lla n¥got d¥ligt och d¤rmed t¤ppa igen porer b.la. Om du vet n¥gra produkter f¥r du g¤rna tipsa om de.

Tack s¥ mycket, igen :)

Hej alla som fortsatt l¤ser denna post eller som letar efter akneprodukter i Sverige. [Lathund: Inte bra saker, bra saker!]

Jag har lite att till¤gga, t¤nkte hj¤lpa med det jag vet. Har k¤mpat med akne l¤nge, och tagit mig ann att prova n¤stan allt som finns p¥ den svenska marknaden. Ledsen f¶r kommande v¤gg av text. smile.png

T¤nkte f¶rst varna/avr¥da fr¥n n¥gra vanliga som jag vet m¥nga anv¤nder.

Ett vanligt missatag m¥nga g¶r ¤r att inte t¤nka p¥ att Basiron (eller annan Benzoyl Peroxid-produkt) ¤r ett starkt preparat, s¥ det ¤r viktigt att man inte utts¤tter huden f¶r andra saker som kan irritera eller torka ut. Ett annat ¤r att fett eller smuts ¤r orsaken till akne. Detta ¤r fel, vissa oljor som oliv eller annan massageolja t ex kan clogga igen porerna d¥ det inte ¤r en naturlig olja f¶r huden. Men inte fett p¥ huden. B¥de personer med fet hy och torr hy kan ha problem med finnar. Det ¤r f¶r att finnar ¤r en inflammation, en kroppslig reaktion p¥ att huden ¤r irriterad och utsatt. J¤mf¶rt med en infektion, som ¤r bakteriers fel, s¥ ¤r det inte de som ger inflammationen finnen utan syrorna som bildas d¥ de blir m¥nga och bryter ned talg i igencloggade porer. Fett finns och produceras naturligt p¥ huden, den skyddar mot irritanter och fr¥n torka. Tv¥l tar bort denna hinna, vilket irriterar huden, samt f¥r dina redan av finnig hud irriterade talgk¶rtlar under huden att ¶verproducera fett f¶r att skydda huden och ger ¶kad risk att clogga igen. Sacicylsyra, samt andra syror som s¤gs aktivt motverka orenheter och bakterier ¤r irriterande och b¶r inte anv¤ndas. Allts¥ r¤cker det med en irritant (Benzoyl Peroxid) och helst inte fler, f¶r d¥ blir huden alldeles f¶r utsatt och irriterad och flera f¶r avancerade och aggressiva (¤ven det minsta) motverkar allt ditt jobb.

T ex: Neutogena Visibly Clear (tv¥l samt moisturizer) inneh¥ller b¥da Sacilsylsyra och b¶r inte anv¤ndas i samband med benzoyl peroxid. (Pink grape varianten fungerar dock)

Du skall inte anv¤nda tv¥l, f¶r uttorkande. Anv¤nd en foam eller sn¤ll reng¶rings gel, som ¤r avsedd f¶r k¤nslig hy. Samma med moisturizer. H¤r ¤r det sv¥rare d¥ den inte heller f¥r vara cloggande.

Jag har k¶rt ett tag med Avene Soapless facewash med Avene Ac Clean moisturizer, de ¤r lite dyra men v¤ldigt najs.

Dock har det precis kommit Basiderm, samma f¶retag som Basiron, men en foam och en kr¤m. De ¤r prosv¤rda och fungerar utm¤rkt med Basiron 5 %, aldrig 10%, trust me, jag har provat i ¥ratal b¥da sorter samt ac wash.

-------------------------------------------------------------------------

Om du bor i Sverige:

- F¶lj The Regimen till punkt och pricka, mycket VIKTIGT!

- Anv¤nd produkterna:

Basiderm Oil Control Foam Wash

Basiron 5%

Basiderm Oil Control Daily Moisturizer

Apotea.se (l¤nkar) ¤r en billig hemsida med bra priser och mycket snabb leverans.

Quote
Guest
0
(@Anonymous)

Posted : 12/19/2013 4:29 am

 

Hej Slizen,

Vad kul att du tyckte det var l¤sv¤rt. Man vet aldrig hur produkter fungerar f¶r sin hud och innan man provar, men jag skulle sj¤lv (enligt vad jag l¤st och kommit fram till) avst¥ fr¥n produkter med h¶gt fettinneh¥ll, utan att veta exakt vilka oljor som det ¤r. Dina ¤r nog sn¤lla mot huden s¥ basironet h¥ller kanske nere de bieffekter som det kan f¥. T ex Paraffinum Liquidum ¤r Vaselin, vilket inte ¤r s¥ bra f¶r huden generellt, d¥ den ers¤tter hudens egna oljor, samt inte bidrar med fukt sj¤lv, ¤r inte s¥ bra om man l¤tt f¥r akne.

Jag skulle rekommendera de produkter jag n¤mnt ovan. „ven om de s¤ger att de ¤r oil control s¥ ¤r de betydligt mildare ¤n resten av produkterna jag funnit, och mattar inte till huden alls som vissa kan g¶ra. De passar utm¤rkt f¶r all hudtyper, men om du har tendens till mycket torr hud som jag s¥ skulle jag rekommendera att du anv¤nder Avene's produkter som jag n¤mnt ovan. Deras Soapless washer ¤r j¤ttesn¤ll mot huden och ¤r mildare ¤n de flesta andra. „ven fast det st¥r p¥ n¤stan alla produkter att de motverkar fet och oren hy, s¥ ¤r det bara skitsnacka rent sagt. Man m¥ste tyv¤rr kolla vad som ¤r i och prova. Reng¶ringen ¤r inte mot olja/fet hy eller smuts, det ¤r f¶r torkad d¶d hud och andra torkade avlagrinar av kroppsproducerat fett, mm. Som sagt tidigare s¥ f¥r man inte akne av att vara skitig eller fet i hyn smile.png

S¥ om du ¤r skeptisk mot basiderm produkterna, prova avene soapless cleanser. Som jag skrev tidigare s¥ anv¤nde jag den samt AC Clean fr¥n avene. Jag bytte ¶ver till att prova basiderms produkter som fungerade utm¤rkt ganske l¤nge men var sn¤ppet inte tillr¤ckligt tyckte jag f¶r min hud. S¥ jag bytte tillbaka till soapless avene cleanser. (Den ¤r supersk¶n f¶r huden) Men ist¤llet f¶r att byta tillbaka till AC Clean, som jag tycker ¤r sn¤ppet dyr, s¥ har jag b¶rjat med en ny produkt fr¥n basiderm som heter Basiderm Hydrating Lotion (finns p¥ apotea). Den ¤r precis som Aveneprodukterna som jag n¤mnt f¶r hud under medicinsk aknebehandling (som t ex basiron).

Jag har provat den nu i n¥gra veckor och m¥ste s¤ga att den fungerar mycket bra. I b¶rjan, n¤r din hud h¥ller p¥ att v¤nja sig kan det k¤nnas som det inte ¤r tillr¤ckligt, men s¥ ¤r det alltid d¥ man byter produkt. Den ¤r ¤ven mycket l¤tt applicerad, inte s¥ tjock i konsistensen vilket kan vara ovant, men d¥ inte s¥ mycket tryck och l¥ngt applicerande beh¶vs ¤r detta bra f¶r huden d¥ man har aktiv akne som kan bli irriterad.

Nu t¤nkte jag sluta innan v¤ggen av text blir f¶r stor.

Prova:

- Avene Soapless Cleanser (reng¶ringen ¤r precis som de s¤ger i The Regimen inte viktigast, varken i nerlagd tid eller utvald produkt, s¥ l¤nge den inte inneh¥ller tv¥l eller annat aggressivt som Salicylic Acid, s¥ spelar de n¥gra sekunder av reng¶ringsprodukt i ansiktet inte s¥ mycket roll som de saker som ska sitta i hela dagen)

- Basiderm Hydrating Lotion (den kan k¤nnas l¤tt och kanske otillr¤cklig men ¤r mycket dryg, ta som vanligt i m¤ngd applicera ut s¥ j¤mnt det g¥r och l¥t huden ta hand om resten, den tar upp det snabbt)

B¥da finns p¥ apotea bl a, b¥da ¤r f¶r k¤nslig hud som underg¥r medicinsk aknebehandling i n¥gon form, och de ¤r prisv¤rda j¤mf¶rt med m¥nga andra produkter (= uttorkande produkter / behandlingar).

Gl¶m inte att l¥ta huden v¤nja sig vid produkterna, speciellt om du anv¤nt feta produkter sp kan huden ha minskat p¥ sin egen produktion av fett d¥ den f¥tt det utifr¥n. L¥t det ta 2 veckor i alla fall innan du b¶rja k¤nna efter f¶r mycket. Man ¤r torr/fet eller det k¤nsl konstigt n¤r man byter tills huden anpassat sig.

Samt det b¤sta tipset ¤r irritera inte huden s¥ gott det g¥r, men mest av allt irritera inte akne n¤r den ¤r d¤r. Att ¶verdriva i att huden blir irriterad avv att man drar en handduk ¶ver den ¤r ocks¥ skitsnack enligt mig. wink.png S¥ k¤nslig ¤r inte huden i ansiktet j¤mf¶rt med resten, endast n¤r akne har slagit ut och det finns inflammation m¥ste man vara mer noga. Hoppas jag kunnat hj¤lpa med n¥got. Lycka till!

 

Tack f¶r ett l¤sv¤rt inl¤gg! smile.png

Du verkar fr¤mst ha koll p¥ produkter ¤mnade f¶r fet hy, men t¤nkte kolla om du ¤ven har koll p¥ produkter f¶r torr hy?

Jag har anv¤nt Basiron under en l¤ngre tid och det ¤r verkligen det b¤sta mot acne, men skulle ¤ven beh¶va en mild och bra reng¶rare samt ¥terfuktare.

Har anv¤nt ACO Face Reng¶ringslotion och ACO Face/Body Fuktcreme, och de fungerar hittills r¤tt s¥ bra. „r dock r¤dd f¶r att n¥gon av produkterna ska inneh¥lla n¥got d¥ligt och d¤rmed t¤ppa igen porer b.la. Om du vet n¥gra produkter f¥r du g¤rna tipsa om de.

Tack s¥ mycket, igen smile.png

 

Hej alla som fortsatt l¤ser denna post eller som letar efter akneprodukter i Sverige. [Lathund: Inte bra saker, bra saker!]

Jag har lite att till¤gga, t¤nkte hj¤lpa med det jag vet. Har k¤mpat med akne l¤nge, och tagit mig ann att prova n¤stan allt som finns p¥ den svenska marknaden. Ledsen f¶r kommande v¤gg av text. smile.png

T¤nkte f¶rst varna/avr¥da fr¥n n¥gra vanliga som jag vet m¥nga anv¤nder.

Ett vanligt missatag m¥nga g¶r ¤r att inte t¤nka p¥ att Basiron (eller annan Benzoyl Peroxid-produkt) ¤r ett starkt preparat, s¥ det ¤r viktigt att man inte utts¤tter huden f¶r andra saker som kan irritera eller torka ut. Ett annat ¤r att fett eller smuts ¤r orsaken till akne. Detta ¤r fel, vissa oljor som oliv eller annan massageolja t ex kan clogga igen porerna d¥ det inte ¤r en naturlig olja f¶r huden. Men inte fett p¥ huden. B¥de personer med fet hy och torr hy kan ha problem med finnar. Det ¤r f¶r att finnar ¤r en inflammation, en kroppslig reaktion p¥ att huden ¤r irriterad och utsatt. J¤mf¶rt med en infektion, som ¤r bakteriers fel, s¥ ¤r det inte de som ger inflammationen finnen utan syrorna som bildas d¥ de blir m¥nga och bryter ned talg i igencloggade porer. Fett finns och produceras naturligt p¥ huden, den skyddar mot irritanter och fr¥n torka. Tv¥l tar bort denna hinna, vilket irriterar huden, samt f¥r dina redan av finnig hud irriterade talgk¶rtlar under huden att ¶verproducera fett f¶r att skydda huden och ger ¶kad risk att clogga igen. Sacicylsyra, samt andra syror som s¤gs aktivt motverka orenheter och bakterier ¤r irriterande och b¶r inte anv¤ndas. Allts¥ r¤cker det med en irritant (Benzoyl Peroxid) och helst inte fler, f¶r d¥ blir huden alldeles f¶r utsatt och irriterad och flera f¶r avancerade och aggressiva (¤ven det minsta) motverkar allt ditt jobb.

T ex: Neutogena Visibly Clear (tv¥l samt moisturizer) inneh¥ller b¥da Sacilsylsyra och b¶r inte anv¤ndas i samband med benzoyl peroxid. (Pink grape varianten fungerar dock)

Du skall inte anv¤nda tv¥l, f¶r uttorkande. Anv¤nd en foam eller sn¤ll reng¶rings gel, som ¤r avsedd f¶r k¤nslig hy. Samma med moisturizer. H¤r ¤r det sv¥rare d¥ den inte heller f¥r vara cloggande.

Jag har k¶rt ett tag med Avene Soapless facewash med Avene Ac Clean moisturizer, de ¤r lite dyra men v¤ldigt najs.

Dock har det precis kommit Basiderm, samma f¶retag som Basiron, men en foam och en kr¤m. De ¤r prosv¤rda och fungerar utm¤rkt med Basiron 5 %, aldrig 10%, trust me, jag har provat i ¥ratal b¥da sorter samt ac wash.

-------------------------------------------------------------------------

Om du bor i Sverige:

- F¶lj The Regimen till punkt och pricka, mycket VIKTIGT!

- Anv¤nd produkterna:

Basiderm Oil Control Foam Wash

Basiron 5%

Basiderm Oil Control Daily Moisturizer

Apotea.se (l¤nkar) ¤r en billig hemsida med bra priser och mycket snabb leverans.

Quote
MemberMember
0
(@slizen)

Posted : 12/30/2013 7:42 pm

Tack s¥ j¤ttemycket f¶r att du tog dig tid att svara s¥ utf¶rligt. Jag uppskatta det verkligen!

 

Jag har best¤llt hem produkterna du n¤mnde ovan. S¥g att Apotea har en 50 ml-flaska av

Av¨ne Soapless Cleanser , "traveler size", vilket jag tyckte var riktigt bra f¶r att testa. F¥r se hur de produkterna kommer fungera.

 

Har testat att dra ner till att reng¶ra huden med en reng¶rare till varannan dag, och k¶ra med ljummet vatten morgon och kv¤ll ist¤llet. Upplever det som att huden gillar det b¤ttre faktiskt. Har ¤ven testat Apotekets ansiktsgel som TS n¤mner och trots att jag ibland har torr hy, ¥terfuktar den tillr¤ckligt.

 

Gott nytt ¥r! :)

 

Text

Quote