Jump to content
Acne.org
Search In
Find results that contain...
Find results in...
Mette555

Should I keep going??

Recommended Posts

Hi there

31 and very new around the regimen.

I started on it this friday (about 3-4 days ago).

I have light acne, which mostly breaks out on my lower cheeks and the chin. I just had a bigger outbreak and then my skin got ok again, but I wanted to start the regimen even though, as I thought it could prevent future outbreaks.

So, I read from the what-to-expect page that with light acne I should expect a clearing up through the first week, but I'm all broken out now, after only 3 days. Is that right or might the regimen be bad for me? No flaking, redness or anything else though.

I know, I should expect the pores to clear out, but so much already? I look like a pizza.. Which is depressing as my skin had just gotten better, and then it gets worse again now, because i switched to the regimen. :boohoo:

So - I guess my question would be; anyone else who has experienced a big breakout this early - and did it clear up nicely again?

And also, should I keep away from anything else to help my skin, for instance the Mario Badescu on-the-spot treatment when I have big-ones peeking out?

Very best,

Mette (DK)

Hey, det er meget normalt, at man får dårligere hud og så efter lidt tid bliver det bedre :) der er bare lige en enkelt træls ting ved bp og det er, at de røde pletter bliver der meget længere.. Det er ret træls, hvis man har det sådan, men ellers er det rigtig godt, og du skulle gerne begynde at kunne se forbedringer inden længe :)

Og den tørre hud kommer formentligt efter et par dage

Held og lykke

Hey, det er meget normalt, at man får dårligere hud og så efter lidt tid bliver det bedre :) der er bare lige en enkelt træls ting ved bp og det er, at de røde pletter bliver der meget længere.. Det er ret træls, hvis man har det sådan, men ellers er det rigtig godt, og du skulle gerne begynde at kunne se forbedringer inden længe :)

Held og lykke

Uh, så vil jeg gå og glæde mig til den tørre hud, følte mig helt udenfor uden den ;-)

Ej, men ok, så fortsætter jeg. Ærgeligt at arrene ikke går så hurtigt væk på bp.. Synes godtnok det er svært at finde ud af, om det er den rigtige løsning, men nu prøver jeg:)

Tak for svar!

Held og lykke

Uh, så vil jeg gå og glæde mig til den tørre hud, følte mig helt udenfor uden den ;-)

Ej, men ok, så fortsætter jeg. Ærgeligt at arrene ikke går så hurtigt væk på bp.. Synes godtnok det er svært at finde ud af, om det er den rigtige løsning, men nu prøver jeg:)

Tak for svar!

Nåja, vil da også spørge, har det hjulpet for dig?

Og.. dender tørre skallen som jeg venter på - hvor længe blev det ved for dig? Har prøvet det én gang før, på Redap-creme, men der holdt jeg op, da jeg begyndte at blive uhyggeligt tør, kløende og rød i mundvigene. Så, jeg er en slags skalle-novice..

:)

Hehe, i starten er det ikke tørt, meeen.. Hvor meget bp bruger du?

Det hjalp mig fint nok, men den tørre hud gik aldrig væk.. jeg skulle smide masser af fugtighedscreme i fjæset og det så ikke så godt ud.. Huden blev også ret rød og sådan. Jeg brugte det cirka et år, og det hjalp rigtig meget, men jeg blev simpelthen så træt af de ar, rød hud, tør hud når jeg havde vasket min hud, skinnende hud af alt den fugtighedscreme, så nu har jeg valgt at prøve noget andet :) jeg håber det hjælper uden alle de bivirkninger ellers må jeg jo eksperimentere igen, når lægerne ikke gider hjælpe :/

Hehe, i starten er det ikke tørt, meeen.. Hvor meget bp bruger du?

Det hjalp mig fint nok, men den tørre hud gik aldrig væk.. jeg skulle smide masser af fugtighedscreme i fjæset og det så ikke så godt ud.. Huden blev også ret rød og sådan. Jeg brugte det cirka et år, og det hjalp rigtig meget, men jeg blev simpelthen så træt af de ar, rød hud, tør hud når jeg havde vasket min hud, skinnende hud af alt den fugtighedscreme, så nu har jeg valgt at prøve noget andet :) jeg håber det hjælper uden alle de bivirkninger ellers må jeg jo eksperimentere igen, når lægerne ikke gider hjælpe :/

Ævs, det lyder da jævnt træls!

Jeg bruger hmm en halv pegefingerlænge BP men smører det så kun på den nederste del af kinder og hage.. Kan efterhånden godt mærke mine mundvige - hvilket er vildt irriterende. Det føles som om, man helst burde lade være at smile. Det er dog ikke rødt, men det bliver det nok.. Nu har jeg undladt at smøre BP på lige dér.

Synes det foruroliger mig, at jeg sådan slår ud. Ligner jeg ved ikke hvad, og det plejer jeg ikke i dén grad. Har mild acne, men lige nu ligner det godtnok noget andet. Meget nervøs for, om det går væk, eller om jeg er i gang med at ødelægge min hud.. :doh:

Du siger, at arrene simpelthen nægter at gå væk, når man smører med BP? Jeg har enkelte, og får temmelig sikkert flere nu, hvor jeg er i pizza-tilstand. Æv, hvorfor skal det være så svært - vi vil jo bare se nogenlunde almindelige ud!

Sådan havde jeg det også.. Nærmest svært ved at smile, frygteligt!

Forhåbentligt går det væk.. Hvor lang tid har du brugt det nu?

Præcis! Det er ret træls.. Håber bare det hele går over på et tidspunkt!!

Sådan havde jeg det også.. Nærmest svært ved at smile, frygteligt!

Forhåbentligt går det væk.. Hvor lang tid har du brugt det nu?

Præcis! Det er ret træls.. Håber bare det hele går over på et tidspunkt!!

Nåjamen for søren, jeg har kun brugt det i lige knap en uge. Jeg er tidligt ude med mine bekymringer. Er mest fordi jeg pludselig ligner noget, jeg slet ikke plejer at ligne, og så bliver man jo nervøs for, om det nu er normalt og går væk igen. Vil egentlig helst ha non garantier ;-)

Håber det kommer til at lykkes for dig. Hvad er du skiftet til nu?

Før i tiden har det været godt for mig at bruge Murad's acne-rens og så ellers kun Jojobaolie som fugt, blandet op med lidt vand.

Som spot treatment er Mario Badescu's helt fantastisk, den kan jeg varmt anbefale. Det gir lyserøde pletter i ansigtet om natten, men ellers ingen problemer med dén!

Gik dine ar væk, da du holdt op med BP (jeg er da så smækfuld af spørgsmål)

Det kan jeg godt forstå.. Var også ret bekymret i starten, men jo længere tid der gik jo bedre blev det.

Jeg er skiftet til normaderm produkterne

Hvad er der i den spot treatment?

De er ikke gået helt væk, da jeg lige er stoppet med at bruge det, men jeg kan godt se forskel bare efter et par dage.

Det er helt fint at du spørger ;)

Det kan jeg godt forstå.. Var også ret bekymret i starten, men jo længere tid der gik jo bedre blev det.

Jeg er skiftet til normaderm produkterne

Hvad er der i den spot treatment?

De er ikke gået helt væk, da jeg lige er stoppet med at bruge det, men jeg kan godt se forskel bare efter et par dage.

Det er helt fint at du spørger ;)

Nå.. nu er det begyndt at se tørt ud, er det. Men, jeg holder ved, for det ser også ud til, at det er begyndt at virke (håber på ikke at jinxe virkningen;)) Havde fået the mother of all spots, men den ser ud til at være aftagende allerede efter én dag. Var ellers helt nervøs for at den sku begynde at blande sig og sige sin mening til de møder, jeg sku til idag;-)

Den spot-treatment jeg nævnte, har du et link til her;

http://www.mariobadescu.com/drying-lotion

Jeg har købt min i London, men den kan fås på nettet, og den er ikke vildt dyr - under 200 kr. Den virker fantastisk på mig - og jeg synes næsten ligefrem de lyserøde pletter pynter;)

Normaderm? Vichy? Huha, dem kan jeg slet ikke bruge:-S

Håber, det går fremad for dig!!

Det er godt, det er begyndt at virke

Okay, den ser spændende ud

Hehe, hvorfor kan du ikke bruge de produkter?

Det er godt, det er begyndt at virke

Okay, den ser spændende ud

Hehe, hvorfor kan du ikke bruge de produkter?

Vichy efterlader, efter mine erfaringer, en klistret overflade på huden, som nærmest lukker af for porrerne (sådan føles det) og skaber en masse bumser. Herligt:-)

Men men, ting virker jo heldigvis forskelligt på os alle.

BP'en og jeg er vist stadig på talefod. Er endnu ikke blevet så tør, at det generer.. Til gengæld synes jeg så, jeg slår ud igen. IH! Jeg havde da klart forventet at ha babyhud overalt efter en uges brug! ;-)

Hmm, okay.. De vichy produkter, jeg har købt, gør min hud helt normal uden nogen fedtet overflade, men heller ikke tør.. Nu må jeg se, om det virker. Har kun brugt det lidt under 1 uge.

Tja, man håber jo, det er et mirakelmiddel, meen sådan ét findes vist ikke :/

Man, you went from full English to Danish in one post.

Yeh, sorry. Thought it might stop english-speakers from replying and wasnt too happy about that. But, feel free to respond - Id be happy to hear any advise or experiences :)

My skill in Danish is rather limited (zero), so I do not know whether your questions have already been answered. I will try to answer them here.

So, I read from the what-to-expect page that with light acne I should expect a clearing up through the first week, but I'm all broken out now, after only 3 days. Is that right or might the regimen be bad for me? No flaking, redness or anything else though.

My skill in Danish is rather limited (zero), so I do not know whether your questions have already been answered. I will try to answer them here.

This is called an 'initial breakout'. The treatment procedure itself with BP is pretty hard on the skin, so for the first few weeks up until two months, the treatment may be a roller-coaster ride, going from clearing up to a full breakout almost overnight. You will simply have to endure and understand that treating acne is a long-term and slow process.

What you experience, however, is completely normal. Skin condition usually takes several weeks for any changes to appear. For example, the breakout you get today might be caused by something you did _two weeks past_. Understanding this delayed effect is the key to perseverance with the Regimen.

So - I guess my question would be; anyone else who has experienced a big breakout this early - and did it clear up nicely again?

And also, should I keep away from anything else to help my skin, for instance the Mario Badescu on-the-spot treatment when I have big-ones peeking out?

Almost everyone experiences some initial effects when starting with the Regimen. Some have breakouts which might be horrible to a point that they believe that the Regimen isn't even working. The worst thing you can do is try to "help the process" so to speak. Treating acne takes time and extreme patience. Do not try to speed things up by introducing new steps, products or BP amounts, for example.

Be patient, and work through it slow and steady, and you'll get the results you're looking for. For myself, I am now somewhere to my fourth or fifth month with the Regimen, and it has completely cleared me up. Even the red marks that I used to have are fading away. And I only had light acne to begin with. The best thing about the results I currently have is that my face and nose T-zone no longer look like I had been drinking for two months straight :redface:

hey i got a question...iv been on the regimen for now a month and it clear me up ..but like a week ago i started breaking out on my right cheek like out of nowere and is those inflammed pimples any advise

This is called an 'initial breakout'. The treatment procedure itself with BP is pretty hard on the skin, so for the first few weeks up until two months, the treatment may be a roller-coaster ride, going from clearing up to a full breakout almost overnight. You will simply have to endure and understand that treating acne is a long-term and slow process.

What you experience, however, is completely normal. Skin condition usually takes several weeks for any changes to appear. For example, the breakout you get today might be caused by something you did _two weeks past_. Understanding this delayed effect is the key to perseverance with the Regimen.

Almost everyone experiences some initial effects when starting with the Regimen. Some have breakouts which might be horrible to a point that they believe that the Regimen isn't even working. The worst thing you can do is try to "help the process" so to speak. Treating acne takes time and extreme patience. Do not try to speed things up by introducing new steps, products or BP amounts, for example.

Be patient, and work through it slow and steady, and you'll get the results you're looking for. For myself, I am now somewhere to my fourth or fifth month with the Regimen, and it has completely cleared me up. Even the red marks that I used to have are fading away. And I only had light acne to begin with. The best thing about the results I currently have is that my face and nose T-zone no longer look like I had been drinking for two months straight :redface:

Thank you for answering:)

I've now been on the regimen for little over 2 weeks. I can see some clearing, but, as you say, I still get breakouts over night.

But, my skin seems to clear up much faster now, and the scars actually don't linger (yet). So I'm hanging in there, trusting that this is a process and that things will get better soonish.

The thing you write about your t-zone is interesting. Im only applying BP to my lower cheeks and chin and still it seems that the greasiness I used to have on my whole face - has faded. I still get shiny but not as much and I look much better in the morning - I used to look terrible in the morning but not anymore.

So.. all in all. If nothing, I look better in the morning:) I'm hoping for more persistent results w the rest too.