Jump to content
Acne.org
Search In
Find results that contain...
Find results in...
Nikkolass

MORE accutane questions

Ok, i just got on Accutane. My dermatologist said that i should continue using the topical (tazorac) that i am using at night while i take the accutane. I heard from this site! that when your on Accutane you dont USE ANYTHING ELSE on ur face except for a moisturizer?! well he was pretty certain i should continue using tazorac and i would just like to know what you guys think! O also, how bad are other peoples initial breakouts on accutane? because im scared of the initial breakout cause im starting my first year of highschool in a matter of days O dear.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

mm i dunno about the exact time since i kinda would rather not think about it, but my first day is sept 5. is that in 3 weeks? i dunno =P

i was gonna post this as a topic, but seeing as it's kinda a stupid question, maybe you could answer me. =)

as i said, my doctor really just wants to kick me out of his office, so he doesn't really spend much time answering my questions. i was wondering, how do you take accutane? i know it says "take with food" but does that mean BEFORE eating dinner, AFTER eating, or DURING eating? thanks!! i know it sounds dumb. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

mm i dunno about the exact time since i kinda would rather not think about it, but my first day is sept 5. is that in 3 weeks? i dunno =P

i was gonna post this as a topic, but seeing as it's kinda a stupid question, maybe you could answer me. =)

as i said, my doctor really just wants to kick me out of his office, so he doesn't really spend much time answering my questions. i was wondering, how do you take accutane? i know it says "take with food" but does that mean BEFORE eating dinner, AFTER eating, or DURING eating? thanks!! i know it sounds dumb. =)

well i just take it after i eat dinner, but FORSURE, you're supposed to take it with at least 8 ounces of water, thats like really important. i duno anything else though,, you'd probably be better off asking someone else lol

oops that just reminds me i just took my first pill way later after i ate dinner lol... o well

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

mm i dunno about the exact time since i kinda would rather not think about it, but my first day is sept 5. is that in 3 weeks? i dunno =P

i was gonna post this as a topic, but seeing as it's kinda a stupid question, maybe you could answer me. =)

as i said, my doctor really just wants to kick me out of his office, so he doesn't really spend much time answering my questions. i was wondering, how do you take accutane? i know it says "take with food" but does that mean BEFORE eating dinner, AFTER eating, or DURING eating? thanks!! i know it sounds dumb. =)

well i just take it after i eat dinner, but FORSURE, you're supposed to take it with at least 8 ounces of water, thats like really important. i duno anything else though,, you'd probably be better off asking someone else lol

oops that just reminds me i just took my first pill way later after i ate dinner lol... o well

LOL the exact same thing happened to me! i was just sitting there on the phone, and i'm like "CRAP! i forgot to take the accutane!" haha, it's cool that someone else is starting the same day as me though. =D any side effects so far? for me, i'm just feeling a bit itchy.. but i could just be paranoid. since i only took my first pill like.. 6 hours ago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

mm i dunno about the exact time since i kinda would rather not think about it, but my first day is sept 5. is that in 3 weeks? i dunno =P

i was gonna post this as a topic, but seeing as it's kinda a stupid question, maybe you could answer me. =)

as i said, my doctor really just wants to kick me out of his office, so he doesn't really spend much time answering my questions. i was wondering, how do you take accutane? i know it says "take with food" but does that mean BEFORE eating dinner, AFTER eating, or DURING eating? thanks!! i know it sounds dumb. =)

well i just take it after i eat dinner, but FORSURE, you're supposed to take it with at least 8 ounces of water, thats like really important. i duno anything else though,, you'd probably be better off asking someone else lol

oops that just reminds me i just took my first pill way later after i ate dinner lol... o well

LOL the exact same thing happened to me! i was just sitting there on the phone, and i'm like "CRAP! i forgot to take the accutane!" haha, it's cool that someone else is starting the same day as me though. =D any side effects so far? for me, i'm just feeling a bit itchy.. but i could just be paranoid. since i only took my first pill like.. 6 hours ago.

lol iduno my lips are a little dry maybe, but theyre always dry.. i'm probably just being paranoid too and i took it maybe 2 hours ago.. we should keep in touch though lol like see if we see results 1 month from now or whatever. haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in the SAME situation as you! just got accutane today, and completely freaked out about the initial breakout thing. i'm starting my LAST year of high school in a few days too.. at least you'll be clear in a few months and can enjoy the rest of high school. =( unlike me. =(

my doctor is kinda twitchy and abrupt, so he didn't really tell me about what to stop using. but i asked my pharmacist, and he said you don't really need anything else other than the accutane and a moisturizer.. i'm gonna continue using my metrogel anyways though. i'm used to it, and i've got a tube-full so i might as well finish it.

good luck to you!! keep me posted. =D

lol ok if you are i guess i may as well too.. he was really clear to keep using the tazorac and i guess if other people are still using topicals I WILL TOO,.,, lol when do you start school? i start in 3 weeks so hopefully the initial breakout will be done by then but i doubt it lol

mm i dunno about the exact time since i kinda would rather not think about it, but my first day is sept 5. is that in 3 weeks? i dunno =P

i was gonna post this as a topic, but seeing as it's kinda a stupid question, maybe you could answer me. =)

as i said, my doctor really just wants to kick me out of his office, so he doesn't really spend much time answering my questions. i was wondering, how do you take accutane? i know it says "take with food" but does that mean BEFORE eating dinner, AFTER eating, or DURING eating? thanks!! i know it sounds dumb. =)

well i just take it after i eat dinner, but FORSURE, you're supposed to take it with at least 8 ounces of water, thats like really important. i duno anything else though,, you'd probably be better off asking someone else lol

oops that just reminds me i just took my first pill way later after i ate dinner lol... o well

LOL the exact same thing happened to me! i was just sitting there on the phone, and i'm like "CRAP! i forgot to take the accutane!" haha, it's cool that someone else is starting the same day as me though. =D any side effects so far? for me, i'm just feeling a bit itchy.. but i could just be paranoid. since i only took my first pill like.. 6 hours ago.

lol iduno my lips are a little dry maybe, but theyre always dry.. i'm probably just being paranoid too and i took it maybe 2 hours ago.. we should keep in touch though lol like see if we see results 1 month from now or whatever. haha

lol mine too.. and we definitely should, that'd be great. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Personalized Advice Quiz - All of Acne.org in just a few minutes


×