Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Products in Holland

72 posts in this topic

Hi All! smile.gif

I am a U.S. citizen living in Holland - And I am not a fan of buying stuff online. I recently found that bp (benzoyl peroxide) is available in Holland, but only at the pharmacy (apotheek) and miraculously without a doctor's RX (for about €3,00 per tube).

eusa_dance.gif

BP in Holland is sold (what I have found out so far) only in 5% and 10% -- I am used to the 2.5% in America. Over-the-counter products like Clearasil and Neut. are sold here, but they are without BP! (I don't see how the stuff could even work without that magic ingredient!)

shock.gif

I wonder if there are any Dutch (or German/Deutsch members - I live close enough to the German border to go buy something there, if need be) citizens who can give me any pointers on which products sold over-the-counter are available here! Your help will be greatly appreciated!

eusa_angel.gif

I would like to know what the best cleansing soaps are and which facial lotion seems to work best. And any suggestions for who/what/where to find alpha hydroxy here too? Is it/are they available at winkels like Kruidvat, DA, Trekpleister, Douglas or Etos?

wink.gif

Groetjes van Holland!

Amy

I know this thread is a few days old but I forgot to ask you something about the Neutrogena. Are you sure it just doesn't have the BP on the label? Some Governments are messed up, it may just not be on the label. And is it Neutrogena On-the-Spot?

well you can use Acne Plus Creme that's from Louis Widmer but it is a bit expensive it's with benzylperoxde 10

It cost about €10

Maybe we can talk in ducth

Neutrogena on the spot kan je makkelijk krijgen in België en Nederland in België zijn verzorginsproducten duurder dan in Frankrijk ik ga altijd mijn producten gana halen in Frankrijk BP kan je hier nergens vinden alleen Acne PLus Creme die 10% benzylperoxide bevat dat is nogal veel

Yeah, Neutrogena on the spot -- I bought it here and I saw no results from it. Took it back and exchanged it for this Dr. Van de Hoog stuff, which only made the world of zits come closing-in on me! It was almost as if I put the "welkom" doormat out on the front step to my face! lol.gif

I have to avoid the 10% bp -- Virgile85, I really completely appreciate your input and your suggestions!! Absolutely!!! I am on 5% bp as of now, and I only do spot-treatment as the 5% with Dan's regimen will ravige the parts of my face that are not prone to this mild acne that I have. As soon as I get some 2.5%, I will do Dan's regimen step-by-step. Virgile85, do you use the 10% bp too? What sort of regimen do you go by, if so? And can you suggest some good cleansing products/lotions to use found here in Nederland? (And I still suck at my Dutch/Nederlands taal -- ik probeer Nederlands te leren. Ik heb nog alleen vier manden gestuderd...I don't even know if I got that right! (I tried to say in Dutch: I am trying to learn Dutch - and - I have now only studied four months.) I'm self-taught Dutch right now...) And do you know if the apotheek can dilute this 5% solution of bp to 2.5%? I plan to take my tube in tomorrow or Tuesday (depending on which day I have the free-time) to see if it can be so.

Again, the input is greatly appreciated! smile.gif

Amy

P.S. -- To Virgile85:

I actually understood all of your Dutch here, and I didn't need to look anything up! smile.gif I felt pretty good about that!!!

Thanks again for your advice on this topic! It's much appreciated! smile.gif

Amy

well I use ROC Cleaner with ROC lotion and then I put my BP 10% I know it's heavy stuff but I can't seem to find BP 2.5% in Belguim dat is wel moeilijk

vind het wel leuk dat je zo vlug geantwoord heb.

DR Van Hoog heb ik ook nog geprobeerd really really bad I hate it gewoon heel slechte producten ze werken niet.

Neutrogena on the spot heb ik ook gekocht dat lijkt wel op die van ROC die gel de textuur is dezelfde.

Ik volg Dan's Regime niet I know I should but I can't seem to find everything from Dan here iN Belguim so I try to make my own regime

I use Differin and BP 10% om de twee nachten breng ik BP op om mijn huid niet te veel uit te drogen. Differin heb ik nog niet lang mijn dermatoloog heeft mij dat gegeven. Ik heb al 5 jaar acne en het is nog nooit helemaal "clear" geweest.

Thx you for the messages smile.gif

you're so friendly smile.gif

Thanks to you too, Virgile! smile.gif I appreciate so much your input - and it's so funny that here I have only studied Dutch since February, and I know everything that you are saying to me!!! Dutch is not an easy language to learn either!

So you are actually from België then? Well, I am about 2 hours away from there, so mostly everything I need to buy will be from Nederland or Duitsland -- I am not far from the German border! But I have seen these products that you mention here - ROC (that is available everywhere I've gone, it seems)! smile.gif

I have had acne since I was 12. It was REALLY bad when I was a teenager, but now it's changed to just mild acne. It's all in my hormones - no diet changes needed etc, so this regimen will hopefully help.

Thanks again for your suggestions! I really appreciate that!!!

Amy

Cleanser: Bioderm Derma Care Waslotion (Trekpleister) *EDIT* Heb gemerkt dat Bioderm Derma Care Waslotion niet de allerbeste cleanser is. Op plekken waar ik geen BP smeerde kreeg ik ineens puistjes.. Terwijl ik daar nooit puistjes had gehad.. Nu ik geswitch ben naar een PH-neutrale zeep van "Lactacyd" (3euro) is dat probleem verholpen. GEEN bioderm Waslotion dus ! Aldoende leert men wink.gif

BP: Dan's gel 2,5% 10 euro per tube meen ik (inclusief verzendkosten). Ik zelf had namelijk een TE droge huid bij de 5% apotheek BP-gel. (US)

Moisteriser: l'oreal gevoelige huid, spf 6 dagcreme: een aanrader. Zonder parfum. Hyperallergeen, verstopt porien niet en is op waterbasis. Ik gebruik ook de nachtcreme. Nivea all-day-aqua hydrateert echter beter, maar is ook dikker en laat een ietwat blauwe waas achter bij het dik insmeren ervan (en dan bedoel ik DIK). Deze is ook geparfumeerd. (Trekpleister, Kruidvat, AH etc)

BP: Dan's gel 2,5% 10 euro per tube meen ik (inclusief verzendkosten). Ik zelf had namelijk een TE droge huid bij de 5% apotheek BP-gel. (US)

Verzend Dan ook naar Nederland dan? Ik dacht dat dat niet kon?

Jawel, ik heb het hem persoonlijk gevraagd wink.gif De site wilde slechts een waarschuwing geven. Maar gewoon aangekomen (dag of 6) 5% BP was namelijk een HEL smile.gif 2,5 % is goed vol te houden..

Zit nu op een dag of 15 en ben Puist-vrij! *joepie* (afkloppen! 3x)

Hey daar! ben ook van belgië!

Die acne Plus creme van Louis Widmer vindt ik ook erg goed, alleen moet je oppassen dat je er niet teveel van gebruikt. Ik vindt het vrij irriterend...

Wat ik ging aanbevelen is de dagcrème van Normaderm (Vichy). Is speciaal voor de gevoelige huid met puistjes, en ik ben een heel trouwe fan :-) Mijn puistjes zijn spectaculair verminderd, en rode vlekjes verdwijnen ook sneller...

Wel fijn om zo eens in het Nederlands te kunnen typen :-)

Groetjes!

Weezle

ik gebruik nu eigenlijk geen echte acne producten meer ... alleen een milde reinigings foam voor de onzuivere huid van zarqa. Als dag en nacht creme gebruik ik een vrij vette vitamine creme van de tuinen .. echt geweldig spul .. heb nu geen puisten meer .. heel af een toen een kleine hard bultje maar that's it!! Verder doe ik 1x per week zijn glygolic acid peeling voor de vlekjes en die zijn ook bijna weg!!!

Weet iemand waar ik een goeie Moisturizer kan kopen? Ik heb aardig gezocht, maar kan niets vinden onder de naam "Moisturizer".. :( of kijk ik gewoon verkeerd? :P de Moisturizer van Eucherin waarover op deze site gesproken wordt b.v.

What language do you speak in holand???

EDIT:Wat omhoog al mijn Holland hommies is, Ik wilde enkel weten hoe het daar in Holland overging? Privé Bericht me, omdat ik allen over Holland wil kennen.

Weet iemand waar ik een goeie Moisturizer kan kopen? Ik heb aardig gezocht, maar kan niets vinden onder de naam "Moisturizer".. :( of kijk ik gewoon verkeerd? :P de Moisturizer van Eucherin waarover op deze site gesproken wordt b.v.

gewoon via Drugstore.com bestellen, liefst via acne.org klikken : De website eigenaar krijgt dan 10%

Eucerin moet je voor gaan, is echt de beste moisturizer! (Met afstand..) :)

Kost wel zo'n 14/15 euro per fles (8 dollar voor het flesje + 10 voor het bezorgen)

Ik bestel ze per 10, dan is het 12,90

Hi All, I live in Belgium and and i have done some research about Eucerin moisturizer : on the dutch site of Eucerin you can see their products. One of them are the moisturizers the only moisturizer who looks like what i need is based on Oil ( Urea Lotion) Castor oil to be exact.But this ain't good right?

So whats that all about? Eucerin webpage

I've found an equiv. in Holland - you can pick this up in most dutch chemists (apotheeks) without a prescription

http://www.medicijnen.net/index.asp?hoofdg...8&zinr=14183617

BENZOYLPEROXIDE KATWIJK HYDROGEL @ € 8.85

100 grams is nearly 4 oz. for the metrically challenged out there. Katwijkfarma is the manufacturer.

50mg/g = 5%, 100mg/g = 10%

Their deliveries are are € 5.35 for Holland, so it may work out cheaper just picking it up at the chemist.

*KICK*

De aller-goedkoopste oplossing om aan 2,5% BP te komen:

Ik ga naar de apotheek en vraag daar of ze 2,5% BP voor me willen maken. Daar mixen ze 5% BP met een standaard neutrale hydrogel zodat er 2,5% BP-gel overblijft :-) Ik bestel dit in potten van 500 gram, daar doe ik bijna 2 maanden mee. Voor een pot van 500 gram betaal ik 32 euro. Dat is goedkoper dat 5 tubes van Dan's Gel inclusief de verzendkosten.

Ik heb een aardig goeie moisturizer gevonden :) Nivea Young control it! creme. Deze is niet comedogeen en bevat ook geen olie :)

Ik heb trouwens van de week naar de apotheek gebeld voor BP gel, maar zei beweren dat 2,5% helemaal niet bestaat?! :wacko: Waar halen jullie je BP gel?

hoi,

ben nieuw hier en heb dezelfde problemen als jullie dus :-(

Maar ook ik kan niet aan de benodigde ingridienten komen??

De zeep lukt wel om de juiste te vinden.

Maar 2.5 % bp en goede vocht inbrenger lukt me niet

heb nu gewoon 5% en een of andere standaart nivea crempje. Maar blijf er rood en drooge huid behalen.

Ik wil wel uit amerika bestellen maar heb geen credit card.

Iemand al enige tips of tricks?

of wil iemand uit nederland die wel aan de spullen kan komen ze verkopen aan mij ?