Jump to content

Photo

"the Regimen"-Produkter I Sverige

regimen sverige finnar produkter svenska apoteket

1 reply to this topic

#1 Rasmusen

Rasmusen

New Member

• Members
  • Posts & Likes
About Me

Posted 24 September 2012 - 12:27 PM

Dan's regimen - svenska produkter som funkat för mig

Hej! Ville bara dela med mig av vad som funkat för mig! Hade mycket finnar förut men nu har jag fått bukt på dem genom att följa
"The regimen" men med dessa produkter!

1. Rengöring: I början körde jag med Apoliva Rengöringslotion
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=233430
Men nu för tiden rengör jag bara med att ljummet vatten och inget annat. Kom ihåg att vara försiktig och inte SKRUBBA.

2. Benzoyl peroxid: BASIRON AC GEL 5 % - Finns på de flesta apotek.
Som vanligt med Benzoyl peroxid är det att räkna med att ma kommer att vara rödare i ansiktet och att sveda
kan kännas i ansiktet efter applicering. Detta försvinner dock med tiden om man inte är allergisk.

3. Återfuktande kräm: Använde fram till för två veckor sen ACO spotless moisturizer
http://www.aconordic...oisturiser.aspx
men den slutades sälja i det apotekt jag köper ifrån. Istället finns en ny, motsvarande som jag idag kör på sedan
ett par veckor tillbaka som heter
Apoteket återfuktande ansiktsgel - Den funkar bra och den har bra ämnen för huden!
http://www.apoteket....x?Varuid=245438

Använd dessa produkter och följ noggrant Dans regimen! Jag kan inte lova att det kommer att funka för alla, men det har funkat för mig, och jag provade mycket. Kom ihåg att inte ge upp! Fortsätt kämpa och ändra inte på produkterna när du väl börjat! Det kan ta ett tag att se resultat, men när du väl gör det så är det värt all sveda och rödhet som man ofta får i början av regimen!

Det första jag märkte i början av regimen var att strukturen på huden i ansiktet ändrades. Den blev mer slät. Sen fick jag lite mer finnar. Kläm inte på dessa utan låt de försvinna bara! Efter ett par veckor märkte jag att efter ett finnutbrott så blev huden under slätare, som om ett lager hade rensats bort och finnarna som låg i det lagret kommit till ytan och sedan försvunnit. Ibland känns det hopplöst, det känns som om finnarna bara blir värre eller att det aldrig blir någon skillnad - men ha tålamod! Jag tyckte själv att det gick långsamt och var tveksam, ingen jag visste hade provat regimen med dessa produkter innan men tillslut så började jag se förändring, och det var underbart! Rödheten som uppstår i början av benzoyl peroxiden avtar med tiden. Tänk också på att man kan flagna en del i början.

Jag märkte att de första veckorna sved det mycket i ansiktet efter att jag applicerat återfuktningskrämen på Benzoyl peroxiden. Det sved i kanske 15-30 minuter. Detta försvann sedan och nu svider mitt ansikte inte längre efter fuktkrämen. Huden måste vänja sig vid krämerna.

När ni märker att ni har fått kontroll på finnarna så kan ni överväga att göra regimen endast en gång per dag! Men ni känner er hud bäst och jag rekommenderar att ni kör på regimen 2 gånger per dag, det gjorde jag. Bara på senare tid har jag gått ner till en omgång per dag, för det räcker för att hålla mina finnar borta nu.

Det här är ingen ny kur utan följ Dan's regimen och använd dessa produkter - som funkat för mig - och finns att köpa i Sverige!
Hoppas det här hjälper er som det har hjälpt mig och lycka till! En dag blir ni aknefria!

#2 Slizen

Slizen

New Member

• Members
  • Posts & Likes
About Me

Posted 26 September 2012 - 08:02 AM

Kör dessa produkter jag med, men istället för rengöraren från Apoliva använder jag Lactacyd. Vet inte om jag bör skaffa Apoliva istället?

Använder Basiron sedan två dagar tillbaka, och jag börjar nog redan se lite resultat. Dock kommer jag endast smörja på det på kvällen, då jag blir vit i ansiktet av det (mörkhyad).

Reply to this topic

Also tagged with one or more of these keywords: regimen, sverige, finnar, produkter, svenska, apoteket

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users